دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

از این انتگرال گرفتن ها تنها سودی که عایدم شد این بود که همه چیز میتواند برگردد...

طبقه بندی موضوعی
اواخر یک جمله ای به گوش ما خورده که بنده بسیار به فکر فرو رفتم.
"این که یک ایرانی مسلمان باشد، علتش این است که پدرش مسلمان بوده، و او هم چون پدرش مسلمان بوده ؛ و او هم چون پدرش مسلمان بوده، و دست آخر به یک زرتشتی بخت برگشته ای میرسد که از ترس شمشیر عربی لااله الا الله گفته و مسلمان شده است"
اول به خودم هم شبهه وارد شد، اما به گوینده این حرف رجوع کردم. که خدا خیر دهد آن کسی را که نام گوینده را زیر حرفش مینویسد! "شجاع الدین شفا" تصور بنده اینه که فقط صفحه ویکی پدیا -که خدا سازنده اشو خیر بده- برای معرفی این آقا کافیه که عقل سلیم متوجه بشه سایر نظرات این آقا توسط چه اشخاصی رد و توسط چه اشخاصی تأیید شده. باقیشو به خواننده واگذار میکنم که سخن کوتاه باید...
دوم اگر همه ایران قرار بود به دین پدرانشان باشند چرا خود این آقا نشده؟
سوم اگر قرار باشه به شمشیر دین بیاری که اون دین نیست، به قول خود همین بچه سوسولا "لا اکراه فی الدین" !
چهارم اون عربی که با شمشیر دین آورده دین اسلامی رو آورده که عمر خلیفه اش بوده ، و حالا به مذهب رسمی ما نگاه کن که هیچ ربطی به این شخص نداره!
پنجم اگر اون رأس زنجیرو به یک زرتشتی وصل می کنی که بازم خدا خیرت بده، مگر پیامبر زرتشت و پیامبر اسلام حرفاشون متفاوت بوده که حالا بالای سر یک زرتشتی باید شمشیر بیاد که اسلام بیاره؟ (منظورم به اینکه اسلام برتر باشه یا نه نیست، به اینه که اسلام و زرتشت تفاوت عمده ای ندارد!)
ششم مگر ایرانی جماعت تا به حال در طول تاریخ زیر بار حرف زور رفته که این بار دومش باشه؟
هفتم خدا رو شکر با یک جستجوی کوچیک در اینترنت پاسخ این شبهه رو پیدا کردیم؛ خدا رو شکر مسلمان شدیم...
  • میلان

نظرات  (۲)

امیدوارم خدا با لطافتش با من برخورد کنه نه با عدالتش! :|
پاسخ:
منم همین امید رو دارم... انشاالله...
من به اون ریشه زرتشتی بودن یا نبودن کارندارم ولی برام سواله  که مثلا من اگه ایرانی نبودم آیابازم مسلمون میبودم!من واقعا فکرمیکنم یه وقتایی خودمو گم میکنم
امروز یه کابوس هایی دیدم که از خواب پریدم همه استخونام داشت میلرزید!
من فکرمیکنم همه ش درحال آزمون و خطاهستم...
خوش به حالت که...
شایداگر پدرم روحانی بود اطلاعات بهتری میداشتم...ولی نیست!
من فکرمیکنم هرآدمی ظرفیت و خمیرمایه ای داشته که براساس اون  مواجه با یک دینی قرارگرفته مثلا درمورد خودم فکرمیکنم اینکه مسلمون بدنیااومدم فقط بهانه ای برای آزمون و خطاست و باعثه اینه که بعدا خدا بگه آره من تورو در بهترین شرایط قراردادم..اما من همیشه دوس داشتم خودم همه چیزا رو بفهمم

پاسخ:
من فقط به رد همین تئوری پرداختم که در حد توان درک بنده بود! بنده از فلسفه ی اینکه چرا ما مسلمان شدیم و کسی دیگر مسیحی شد بی خبرم. اما همین قدر می دونم که عدالت خدا موقع بازخواست ما خیلی بیشتر از این حرفاست که در تصور ما بگنجه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی