دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

از این انتگرال گرفتن ها تنها سودی که عایدم شد این بود که همه چیز میتواند برگردد...

طبقه بندی موضوعی

اگر درس بخوانی آنگاه کار پیدا می کنی؟!

این یک قانون علمی است ؟ اگر قانون علمی است آیا این جمله دو شرطی است ؟

اگر درس بخونی آنگاه شاید کار پیدا کنی ؛ ولی اگر کار پیدا کنی دیگه لزوماً درس نمی خونی! این از طرف دومش که غلط از آب در اومد چون که ملت به عشق کار و البته به عشق پول می رن دانشگاه !

یک بار من دبیرستانی بودم ، به دوستام گفتم که آدم به خاطر پول درس نمی خونه ؛ همه با تعجب به من نگاه کردن و پرسیدن پس برای چی ؟ من در کمال آرامش ادامه دادم برای خدا ! و همه هم کلاسی ها خندیدن ! یعنی انقدر حرف عجیبی بود که زدم ؟

قطعا که اساس دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی بوده که از طرف دولت هزینه میشه برای دانشجوهایی که استعداد داشتن و قبول شدن تا در آینده یه کاره ای بشن . ولی پول که نباید محرک انسان باشه ! ... بگذریم...

طرف دوم همه که خدا عالمه اگر عرضه داشته باشی درس نخونده هم کار پیدا می شه و اگر نداشته باشی دکترا هم بگیری کار پیدا نمی شه ! و البته برای کسانی که فقط عشق پول هستند ولا غیر شغل های بسیار بسیار زیادی وجود داره !

یه دوره ای شده فیلم و سریال کره ای تو ایران زیاد شده ؛ طرفدار پیدا کرده ! به من اگر بگن برای چی این اتفاق افتاده من یک چنین جوابی بهش میدم : تو فیلمای کره ای مردم همه امیدوارن ولی تو فیلمای ایرانی مردم همه نا امیدن ! و این درحالیست که تلویزیون و رسانه ی ما فقط به فکر منزوی کردن انسان های امیدواره ! درحالیکه سؤالی که همیشه برام پیش میاد اینه که اونا به چی امیدوارن ؟ به پاداش خدا ؟ به اجر اخروی ؟ به دیدار امام زمان ؟ درحقیقت این ما هستیم که بهانه برای امید داریم و اونا هیچی ندارن ! اونا فقط به پول امید دارن ! ولی حتی یک کلمه هم تو فیلماشون غرغر نمی شنوی درحالیکه زندگی شون به شدت حال منو شما رو به هم می زنه فقط با امیدشون ما رو علاقه مند می کنن ! میل خودتونه کدوم وری باشید ... دوست داشتم یه روزی تو ایران برسه که حرف من یک قضیه دوشرطی باشه ... یک انسان درس بخونه اگر و تنها اگر کار خوب داشته باشه ...

  • میلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی