دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

از این انتگرال گرفتن ها تنها سودی که عایدم شد این بود که همه چیز میتواند برگردد...

طبقه بندی موضوعی

دانشمند ما

میلان |

همیشه ما در ایران دانشمندانی داشته ایم و داریم اما این دانشمندان بعضاً به جرم مسلمان بودن بعضاً به جرم ایرانی بودن یا به جرم مبارز بودن ... خلاصه به جرم های مختلف از داخل یا خارج مورد هجوم واقع شده اند . و یا اینکه سعی شده به مرور زمان از صحنه ی تاریخ محو شوند . همه ی ما می دانیم دانشمندانی داریم که حتی نام آن ها را نشنیده ایم ... خانم "مریم میرزاخانی" هم یکی از آن هاست . کسی که در سن جوانی در سایت ها لقب ملکه ی ریاضی ایران را به خود اختصاص داده . کسی که اولین زن در دنیاست که مدال فیلدز را از آن خود ساخته . گفته شده که از روزنامه های ایران تنها چند روزنامه نام ایشان را ذکر کرده اند. علتش را نمی دانیم اما شاید به دلیل این باشد که این خانم هنگام گرفتن جایزه بدون حجاب اسلامی حضور یافتند . واقعیت انکار ناپذیری است . اما بهتر است درباره ایشان کمی بیشتر از سایت ها و روزنامه ها بدانیم ؛ از زبان یکی از اساتیدمان ، کسی که با این ملکه هم کلاسی بوده و اطلاعاتی را در اختیار ما گذاشتند .

مریم کسی نبود که چون رفته خارج از کشور حجاب را کنار گذاشته باشد . او اصلاً صاحب خانواده ای بود که تعلقات مذهبی شان با بی حجابی مشکلی ندارد . او آدمی نبود که به خاطر گرفتن مقام استادی یا هر درجه ی مهمی این کار را کرده باشد . علاوه بر این او هیچ گاه به این که ایرانی است ؛ پشت پا نزده است . علیرغم اینکه در بیوگرافی های انگلیسی زبانی که از او منتشر شده غالباً سعی شده گفته نشود که او اهل ایران است یا در ایران تحصیل کرده است ؛ ولی او خود در مصاحبه ها بی هیچ اکراهی به تحصیل در دانشگاه شریف اشاره کرده و بیان کرده است که اگر وارد تیم المپیاد نمی شدم وارد ریاضی هم نمی شدم .

گفته شده که همسرش مسلمان شده تا بتواند طبق قوانین ایران ازدواج کند ...

اگر عکس های او را ببینید ؛ در عین حال که به قول ما بی حجاب است اما پوشش کاملاً عادی دارد . و این یعنی اینکه قصدش خودنمایی نیست !

جالب اینجاست که ما در دانشگاه خودمان هم شنیدیم که او گفته من اصلاً ایرانی نیستم ! لطفاً لطفاً لطفاً شما این شایعات را در جایی بیان نکنید . شنیدیم که او در ایران بزرگ نشده است ! باز هم شایعه ...

از خود خانم میرزاخانی نقل شده که ایشان گفتند در آمریکا خیلی پیش می آید که کسی بگوید من از ریاضی هیچی نمی فهمم ولی در ایران خیلی کمتر ! این یعنی همان چیزی که برخی از ما حدس می زنیم . یعنی فضای کشور پر امکاناتی مثل آمریکا جو نابغه پروری اش مثل ایران نیست . علیرغم اینکه روش های آموزش در آن جا بسیار پیشرفته است ؛ اما علاقه به تحصیل ثروت بیشتر است تا تحصیل علم !

از زمان دانشجویی هرگاه با سؤالی رو به رو می شد بی تردید آن را حل می کرد و اصلاً توجهی نداشت که سؤال تا کنون حل شده یا خیر ! یا به اصطلاح این سؤال open هست یا نه ؟!

بسیار بسیار بسیار درس خوان تر از چیزی که خیلی از ما هستیم ...

او شخصیت بسیار خانواده دوستی دارد . و بین تمام هم کلاسی های دانشگاه او و البته استاد عزیز ما تنها کسانی هستند که صاحب فرزند هستند . چرا که با شرایط او اگر هر کسی بود حتماً می گفت بچه مانع پیشرفت من است . جمله ی بی مفهومی که امروزه از زبان خیلی از جوانان شنیده می شود ...

از سال 1950 تا کنون هر 4 سال یک بار جایزه فیلدز به یک ریاضی دان زیر 40 سال داده می شود و تاکنون هیچ زنی در این فهرست نبوده تا اینکه در سال 2014 این رکورد به نام ملکه ی ما ثبت شد .

خلاصه اینکه هر کسی عیوبی دارد ؛ ما هم عیب های زیادی داریم . کسانی که این شایعات را نقل می کنند ؛ تنها قصد دارند ما را ناامید و منزوی کنند ؛ یعنی تا خواستیم خوشحال شویم که ما هم دانشمند بزرگی داریم ؛ بگویند که او برای شما نیست !

ملکه ی ریاضیات با هر خلق و خویی یک ایرانی است . برای ماست . او هم مثل ما یک دانشجو بوده . او هم مثل ما در همین خاک بزرگ شده . افتخاری که او نصیب ما کرد باعث شد که جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی اتحادیه بین المللی ریاضیات از گروه 3 به گروه 4 ارتقا پیدا کئد. خودش به تنهایی ... لطفاً قدر این هم وطن را بیشتر بدانیم .

  • میلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی