دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

از این انتگرال گرفتن ها تنها سودی که عایدم شد این بود که همه چیز میتواند برگردد...

طبقه بندی موضوعی

پژوهشگر

میلان |

در ایران تحقیق و پژوهش به عنوان یک شغل مجزا کمتر شناخته می شود. در صورتی که در کشورهای صنعتی و توسعه یافته نه تنها پژوهشگران به صورت مستقل، شاغل محسوب می شوند بلکه این شغل از اهمیت و ارزش بالایی در جامعه نیز برخوردار است و پژوهشگران از درآمد مناسبی نسبت به میانگین مشاغل برخوردارند.

با این وجود به عنوان یک پژوهشگر می شود در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی به صورت استخدامی و یا اینکه به صورت پاره وقت همکاری نمایید.
در ایران بسیاری از فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه ها و با حضور اساتید دانشگاه و دانشجویان انجام می گردد و عمدتا در راستای انجام کار پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. البته تعداد کمی از تحقیقات انجام شده در دانشگاه به سفارش شرکت ها و سازمان ها می باشد و نتایج حاصل از آنها در قالب گزارش های مختلف به این کارفرماها ارائه می شود

اگر به انجام کارهای تحقیقاتی، مطالعات گسترده و حضور در محیط های آزمایشگاهی و یا کتابخانه ای علاقه دارید، این شغل مناسب شماست.

البته وظایف و فعالیت های یک پژوهشگر در حوزه های پژوهشی مختلف، متفاوت است. مثلا یک پژوهشگر در حوزه علوم انسانی عمدتا در کتابخانه ها و در بین کتاب ها به دنبال پاسخ سوالات خود است و یک پژوهشگر حوزه مهندسی ممکن است در آزمایشگاه یا محیط واقعی با استفاده از ابزارهای مختلف اندازه گیری و سنجش برای سوالات تحقیق خود به دنبال جواب باشد.
دانش، مهارت و تحصیلات مورد نیاز

یک پژوهشگر معمولا در زمینه تخصصی خود دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا دکتری می باشد. به عنوان مثال برای اینکه شما بتوانید در زمینه بهبود فرایندهای سازمانی تحقیق کنید، باید در یکی از رشته های مرتبط مثل مدیریت دارای تحصیلات دانشگاهی باشید. به همین ترتیب تحقیقات در حوزه های پزشکی، علوم پایه و فنی و مهندسی نیازمند گذراندن دوره های دانشگاهی مرتبط و دارا بودن مدارک دانشگاهی معتبر می باشد.

البته گاهی اوقات یک پژوهشگر به دلیل علاقه مندی فراوان و انجام مطالعات و بررسی های گسترده دارای تجارب ارزشمند تخصصی در حوزه ای خاص می باشد اما به منظور کار کردن با یک گروه تحقیقاتی یا در یک فضای علمی و پژوهشی و جلب اعتماد سایرین برای گرفتن پروژه های تحقیقاتی، نیازمند اخذ مدارک معتبر دانشگاهی در زمینه مورد علاقه خود می باشد.

البته در کنار مدرک تحصیلی، شما به عنوان یک پژوهشگر باید حس کنجکاوی و خلاقیت زیاد همراه با ذهنی پرسشگر داشته باشید و به جزئیات حساس باشید و برای دستیابی به پاسخ پرسش های خود از تمامی ابزارها و منابع اطلاعاتی استفاده نمایید.

شخصیت های مناسب این شغل بر اساس شخصیت شناسی MBTI

INFP  این تیپ شخصیتی دوست دارد به دیگران کمک کند در زندگی شان به رشد، دانش و فراست بیشتری دست پیدا کند. او از فرآیند یادگیری لذت می برد و به دنبال معانی عمیق تر می گردد.

 

INTP این تیپ شخصیتی دوست دارد مسایل پیچیده را تحلیل و حل کند. او به مشاغل چالشی که نیاز به اندیشه زیاد و روش های مبتکرانه دارد، علاقه مند است

به نقل از سایت مسیر ایرانی

  • میلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی