دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

از این انتگرال گرفتن ها تنها سودی که عایدم شد این بود که همه چیز میتواند برگردد...

طبقه بندی موضوعی

شب امتحان

میلان |

یک سخنران مطرح در زمینه تند خوانی حرف جالبی زد: دانشجوها میگن بازدهی ما شب امتحان 5برابر میشه؛ ولی من بهشون میگم اشتباه نکنید بازدهی شما همین قدر هست منتها وقت های دیگه 1/5 میشه!!!

من برای یکی از امتحاناتم در این ترم حتی یک روز هم وقت نداشتم که تمرکز کنم؛ حتی یک روز! در حالیکه این درس امتحان میان ترم هم نداشت که نصف شده باشه! هرچند پرتی زیاد داشت؛ اما مطالب زیاد بود. درست در شب امتحان و بیدار شدن و درس خوندن فقط دو ساعت قبل امتحان همه چیزو مرور کردم و رفتم سر جلسه و جالب اینجاست که حتی یک سوالم حل کردم که سر کلاس حل نشده بود...

به لحاظ منطقی هم حرف درستی می تونه باشه چرا که در یک نصف روز (و شرایطی که معمولاً اضطراب آور هست) کسی نمی تونه انقدر باهوش بشه و یا تمرکزش بالا بره و یا حافظه ش چند برابر بهتر بشه! هوش و تمرکز و حافظه همیشه همون قدر هست ولی ما وقتای دیگه ازشون استفاده نمی کنیم...

اما درباره بازدهی جنبه های دیگری هم وجود داره؛ بازدهی جسمی فقط هوش و حافظه نیست؛ بعضی وقتا که کار منزل داریم در عرض یک ساعت خسته میشیم ولی وقتی مهمون داشته باشیم از صبح تا شب یکریز سر پاییم و هیچی مون نمیشه! اینم یعنی وقتی مهمون میاد تازه بازدهی ما مقدار اصلی خودشو نشون میده!؟

و سؤال مهم اینه که یعنی آدما هر شب زندگیشون میتونه مثل شب امتحان مفید باشه؟ اگه این جوری باشه که همه مون باید تا الان دانشمند شده باشیم!!

  • میلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی