دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

از این انتگرال گرفتن ها تنها سودی که عایدم شد این بود که همه چیز میتواند برگردد...

طبقه بندی موضوعی

بعضی از ادما خیلی راحت محاسبات روزانه عددی رو ذهنی انجام میدن، یعنی مغزشون مثل ماشین حساب عمل می کنه، بعضی از مدارس هم به دانش آموزا انجام ذهنی این محاسبات رو آموزش میدن، اما من از اول تو این جور حساب کتابا ضعیف عمل می کردم، چندین تست کنکورو از دست دادم، فقط به خاطر اینکه مثلاً 2*3 رو نوشته بودم 5! معلم سال اول دبیرستان بهم گفته بود نرم ریاضی! دقیقاً به همین علت، اما جالبه تو محاسبه مشتق یه تابع طولانی من از همه سریع تر بودم، تو جواب سؤالای یهویی استادا... راستش اصلاً نمی خواستم پیشرفت کنم، چون به نظرم ارزشی نداشت که بتونم مثل ماشین حساب باشم، چون ماشین حساب برام این کارو انجام میداد!

خیلی از ما همین طور هستیم، وقتی کسی هست که کاری رو برامون انجام بده، خودمون رو برای انجامش به زحمت نمیندازیم.

خیلی ها این کارو نشانه ی هوش بالا می دونن، البته که خارق العاده است، ولی من قانع نشدم!

اگه ثابت بشه، کسانی که می تونن ذهنی محاسبه کنن، درصد استفاده از مغزشون از بقیه بالاتره، اون وقت قانع میشم.

بهرحال این اواخر تصمیم گرفتم یکم رو این روشا کار کنم، چون کنکور ارشد نزدیکه، و حداقل توی ریاضی عمومی به انجام سریع این محاسبات نیاز دارم.

***

مسلمه که می خایم سریع باشیم، اما وقتی که به آدم میگن سریع باش واکنش آدم کند میشه! فقط باید از قبل تمرین کرده باشیم...

من چند تا روش حدس زدم. البته کلی نیستن، فقط برای بعضی اعداد کاربرد دارن.

عدد ده که رونده به همین خاطر محاسباتش هم خیلی راحته، ولی عدد 5 هم می تونه خوب باشه، و البته تمام اعدادی که توی ساعت هست، مثل 12 یا 6... یعنی اینکه وقتی جمع و تفریق و ضرب و تقسیم هایی شامل این اعداد رو داریم، می تونیم تصویر ساعت رو جلوی چشممون بیاریم، مثلاً برای ضرب 5*15 باید بدونیم که میشه 1ساعت و ربع پس میشه 75 . البته خیلی ابتداییه، ولی برای شروع بد نیست...

یه قضیه ای هست به نام فیثاغورس، که اگه اثبات نمیشد سؤالای ما هم نصف میشد! من اعداد فیثاغورسی رو با هم دیگه انقدر تکرار کردم تا حفظ شدم، 3،4،5 و 6،8،10 و... من آدمی نیستم که چیزی رو حفظ کنم و این حفظیات رو مدیون کلاس المپیادی هستم که دبیرستان می رفتم...

  • میلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی