دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

از این انتگرال گرفتن ها تنها سودی که عایدم شد این بود که همه چیز میتواند برگردد...

طبقه بندی موضوعی

برداشت

میلان |

اعتراف میکنم کوچیک تر که بودم، وقتی میگفتن که قرآن از لحاظ فصاحت و بلاغت و لحن و... معجزه است و با همه چی فرق می کنه، درک نمی کردم، هر چی دقت می کردم می دیدم که به نظرم فرقی با بقیه متون عربی نداشت... ولی دیشب که داشتم دعای جوشن کبیر می خوندم، (البته ریا نباشه!) متوجه شدم که بعضی جاها از عبارت های قرآنی استفاده شده و همین طوری برای من که متخصص نیستم، لحن و آهنگش حداقل یه سرو گردن از بقیه جاها زیبا تره... تازه فهمیدم که من به طور مقایسه ای هیچ وقت به این موضوع دقت نکرده بودم...

اگه از من بپرسن میگم که یه جمله توی این دعا هست که کل دعا یه طرف، اون جمله یه طرف، و اون جمله اینه: یا حبیب من لا حبیب له...

  • میلان

نظرات  (۵)

سلام علیکم
وبلاگ زیبا و پرمحتوایی دارید
افتخار میکنم با تبادل لینک موافقت کنید
منتظر جوابتون هستم
یاعلی.

  • آناهیتا طـــ
  • خیییلی قشنگه جوشن کبیر... 
    انگار آدم داره شعر می خونه.. با اینکه خیلی طولانیه اما خسته کننده نیست
    اصن میدونی چیه؟!
    دعای جوشن کبیر یه جورخاصیه! هرکی با یه قسمتش حال میکنه.
    من خودم دقیقا نمیدونم باکجاش انس گرفتم! ولی کلا خیلی برام جالبه
    پاسخ:
    همون یا کریم الصفح... :-)
    ای کاش عربی ام خوبتر بود تا بیشتر می فهمیدم ، قرآن پر است از آرایه های ادبی که معجزه بودن آن را اثبات می کند ...
    رفیق بهتر است یا حبیب ؟! به نظر من که رفیق ... یا رفیق من لا رفیق له
    سلام

    در جوشن کبیر یک عبارتی هست که مى گوییم
    " یا کٓریمٓ الصَّفْح "
    معناش خیلى جالبه :
    یک وقتی یک کسی تو رو می بخشه اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یک جوری نگات می کنه که تو می فهمی هنوز یادش نرفته یک جورایی انگار که سابقه بدت رو مدام به یادت میاره.
    ولی یک وقتی، یک کسی تو رو می بخشه و یک طوری فراموش می کنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی.
    اصلا هم به روت نمیاره.
    به این نوع بخشش میگن صَفح.
    و خدای ما اینگونست.
    از صمیم قلب می گویم
    یا کٓریمٓ الصَّفْح

    🌸التماس دعا .. 🌸
    پاسخ:
    زیبایی این عبارت ها رو به سادگی میشه فهمید...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی