دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

دست نوشته های دانشجویی

این یک وبلاگ شخصی است.

از این انتگرال گرفتن ها تنها سودی که عایدم شد این بود که همه چیز میتواند برگردد...

طبقه بندی موضوعی

ماورای ذهن

میلان |

روانشناسا اسم شناخت شناخت رو گذاشتن فراشناخت. فراشناخت یعنی اینکه بدونی چطوری به شناخت می رسی. مثلاً چطوری درس بخونی بهتر می فهمی!

یک چیزی هم به نام فراحافظه وجود داره که یعنی چی کار کنیم یک مطلبی توی حافظه ما بمونه. نوابغ حافظه دنیا از فراحافظه فوق العاده ای برخوردارند.

روش های بسیاری برای فراشناخت و فراحافظه وجود داره. تصویر سازی از همه مشهور تر و به نظر من کارا تره.

من کنکورمو بد دادم اما خیلی از تستایی که زدم مدیون تصویر سازی هستم... چون اصولاً اهل درس خوندن نبودم به هر طریقی درس خوندن رو دور می زدم. تصویر سازی برام کار جذابی بود... این طوری خیلی از درسامو یاد می گرفتم...

  • میلان

نظرات  (۶)

اوهوم حرفت خیلی زیرکانه بود حیف ژاکوبی نبود حرفتو بشنوه :)

پاسخ:
متشکر:-)
البته روح ژاکوبی حتماً به ما افتخار میکنه!
پس به چیه؟ :|
از ژاکوبی بپرس یا خودت بگو :)
پاسخ:
ریاضیات مثل یک اسب سرکش میمونه! سخت رام میشه ولی وقتی که رام بشه اونقدر خوب و دوست داشتنی میشه که تمام دنیا رو دوس داری با اون بگردی!
از خودم گفتم!
خب اونایی که مشخص شده که میشد واسمون بگن..
بله حرفت کاملا متین...باید خیلی مهندس بود باید خیلی دکتر بود تا متوجه کاربردهاش شد.
پاسخ:
ارزش ریاضیات به کاربردش نیست اینو ژاکوبی میگه من نمی گم!
چرا به درد میخوره اما متاسفانه به ما یادندادن و ما وقتشم نداشتیم و نذاشتیم که بدنبالش بریم من نظرم اینه که در مورد ریاضی اگه کاربرد هر قسمت رو در دنیای اطرافمون پیدا کنیم حتما میشه تصویر سازی کرد مثلا سینوس همونطور که میدونی ینی اگه یادت باشه چجور میشد پیداش کرد (من قشنگ تصویر ساختمون و سایه ش یادمه که برادرم واسم توضیح داد)چون هی توابع مثلثاتی رو مینوشت منم سردرنمیاوردم پیله کردم که برام توضیح بده به چه دردی میخوره !
پاسخ:
درسته ولی کاربرد ریاضی حالا حالا معلوم نمیشه یعنی خیلی باید کارت درست باشه و خیلی مهندس باشی و خیلی دکتر باشی تا از کاربرد ریاضیات سر در بیاری! یعنی من خودم به راحتی سر در نمیارم!
خیلی عالیه 

پاسخ:
متأسفانه برای رشته ریاضی کمتر به درد می خوره داستان سازی! جز برای حفظ فرمول ها چندان گرهی باز نمی کنه...
سلام
بله دقیقا 
مخصوصا توی بخاطر سپردن لغات یه زبان دیگه هم خیلی تاثیر گذاره...
پاسخ:
یاد گرفتن درس ها با طرح داستان... استاد این کار بودم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی